dinsdag 24 maart 2015

Schooltime (1)

Schooltime........in een oud sigaren kistje van de kringloop. Het kistje is bewerkt met design papier van het pretty papers bloc Schooltime.  In het sigaren kistje een " schrift" met 2 schoolfoto's uit mijn schooltijd van lang geleden.....afgewisseld met afbeeldingen uit het bloc . Het is een vrij rustig "schrift" geworden.....

Schooltime komt uit de voorkant van het bloc en is op een etiket van het design papier bevestigd.
Alle afbeeldingen en design papier is bewerkt met distress inkt: Old paper. de randen van het papier met Vintage Photo.

Op de 4 zijkanten potloden en liniaal


In het sigaren kistje een "schoolschrift"

De voorkant van het "schrift"

blz 1 en 2

De schoolfoto......recht zitten, net doen als of je aan het schrijven bent en de lippen op elkaar. Ik heb nog met een kroontjes pen en inkt het schrijven geleerd. Achter de foto het schoolbord.

blz 3 en 4

Het telraam met daarop de foto met alle 21 kinderen van klas 2 met de juf. Op het telraam is ook tot 21 geteld....

blz 5 en 6

Aardrijkskunde zo heette dat vroeger......zie je de pijl op de kaart van Nederland? In die plaats was de school waar ik naar toe ging.

Achterkant schrift

De achterkant van het "schrift" met 1959 het jaar waarin ik in de 2e klas zat.  

Ik heb eerst losse bladzijden gemaakt die ik daarna in een binding heb gezet. 


Zo ziet het eruit als het "schrift" openstaat. aan de linkerkant de zwarte blz en aan de rechterkant de lichtere blz. De bladzijden zijn 11,5 x 17 cm


pretty papers bloc: PK9118 (Schooltime), PK9114 (Kraft)
collectables: COL1373 (School slate), COL1374 (Abacus), COl1375 (Quill pen and ink)
clearstamp: CS0909 (School stamp NL), CS0911 (Map of Holland)
nestabilities: circles
distress ink: Old paper, Vintage Photo
hemp cord, ribbon

25 opmerkingen:

  1. Jeetje Wybrich!!
    Daar zit een werk in...
    Het is dan ook echt schitterend geworden, mijn complimenten.
    Heel mooi gemaakt, super knap.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige herinnering aan de 2e klas Wybrich! Echt supermooi is het schrift met het bijpassende kistje.
    Hihi...tegenwoordig noemen ze het groep 4... Maar ook ik heb nog mijn schooltijd uitgediend tot aan klas 6. Toen mijn kinderen naar school gingen, rekende ik het telkens om.... ;-)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat ontzettend mooi gedaan Wybrich....PRACHTIG!
    Alles in dezelfde stijl....en de oude schoolfoto's zijn ook schitterend......helemaal AF.
    Een mooie herinnering aan je schooltijd van toen!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag net al iets op Facebook en daarna een mailtje van Marianne... wat ontzettend leuk Wybrich! Superleuk! Ik ga even een berichtje linken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat geweldig heb je dit gemaakt! Ziet er super uit! Een mooie manier om die herinneringen te bewaren!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ziet er fantastisch uit! Wat een super mooi cadeautje aan jezelf van deze vroegere herinneringen. Je hebt het geheel erg mooi opgemaakt en je hebt het 'oude' stijltje goed nagebootst. Super leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig project! Leuk om zoiets te doen met wat oude foto's en superveel herinneringen. Het papier en alle bijhorende materialen heb je supermooi gecombineerd!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende creatie Wybrich heb je gemaakt..top!
    Ik heb ook in de eerste klas..kroontjes pen gebruikt..met een inktpot in de schoolbank..lol

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend Wybrich, wat heb je dit super mooi gemaakt en helemaal in de stijl van vroeger.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie herinnering!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Wybrich,
    wat supermooi gemaakt, heel mooi het kistje met schriftje ne foto's, geweldig mooi papier..
    Heel herkenbaar de kroontjespen en de inkt, maar daarvoor hadden wij nog een lei en griffels ...jullie ook ?
    Ben benieuwd, ben van hetzelfde bouwjaar als jij..
    groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wybrich,
      ja, wij hadden eerst ook inktpotten en later ingebouwde, met zo'n dekseltje er over, wat een geknoei was dat. In de 1ste klas, gebruikten wij nog wel een lei en griffel, de spons ging in zo'n lege pot van oploskoffie..pure nostalgie...
      groetjes, Ans

      Verwijderen
  12. Wat heb je dat MOOOOOOI gemaakt Wibrich....een schitterend geheel.... het kistje, maar zeker ook het albumpje dat erin zit is super mooi met al die leuke foto's...VINTAGE op zijn mooist....een leuke herinnering aan een mooie schooltijd...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dit er schitterend uit Wybrich!! Een beauty die door eenvoud maar tegelijkertijd ook door de stijl en de opmaak zo geweldig mooi is geworden....ik kijk mijn ogen werkelijk waar uit! Zelf totaal geen tijd om te bloggen of iets van dien aard (ga het weekend een demo doen bij de Duif) maar zag hem voorbij komen op FB en vond hem zo mooi dat mijn nieuwsgierigheid het toch won....Geweldig mooi, mijn complimenten voor dit kunstwerk!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wybrich, wat een ontzettend gaaf boekje is het geworden.Heel mooi gemaakt!
    Wat een klus zal dat geweest zijn..... enne... wat een herkenbare foto, precies zo zitten zoals gezegd werd!
    Je bent een creatief wonder.
    Liefs, Doutzen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw Wybrich wat is dit geweldig leuk! Elke bladzijde is prachtig en je hebt alles tot in de puntjes versierd! Echt super :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het weekend bedacht ik dat het wel heel stil was aan jouw kant..........nu weet ik dus waarom!!!
    Wybrich wat is dit ongelooflijk leuk, lief, mooi en pure nostalgie. Ik denk dat dit in de familie gekoesterd gaat worden!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n leuk idee en prachtig uitgevoerd! M'n complimenten! Liefs,
    Sarah
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal te gek Wybrich!! Zo'n mooie Nostalgische sfeer...zijn wij ook hè!, hihi
    De papierlijn leent zich er helemaal voor en het is zo prachtig gedaan een mooi terug kerend detail het hemp cord, ik vind het Supercalifragilisticexpialidocious!!!! Enneh....op de foto ben je niets veranderd!!!
    Ik heb erg zitten genieten.....TOP....een dikke tien!!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat supergaaf gemaakt Wybrich en wat leuk dat we een kijkje in jou schooltijd krijgen ;-)
    Ik vind het echt schitterend gemaakt en dat brengt mij op het idee dit ook eens te doen met wat schoolfoto's.
    Dank je voor deze inspiratie...vind 'm echt supergaaf :-)

    Lieve groet, Petra L

    Ps: is er een "foefje" om bij elke foto de "pin it" button te krijgen?Ik heb het namelijk alleen onderaan aan mijn berichten en zie dit nu voor het eerst (of ik kijk niet goed) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wouw, Wybrich, wat heb je dit leuk gedaan zeg.
    Alles past zo mooi bij elkaar. Leuke herinnering.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat eeb prachtig werkstuk, echt supermooi!
    Ik krijg gelijk zin ook zoiets te maken met mijn oude schoolfoto's.
    groetjes
    Heleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi boekje/kistje is dit geworden zeg. Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het altijd erg leuk om je reactie te lezen!
Wybrich